ابزارهای هوش تجاری (BI) نقش حیاتی در رام کردن دادههای بدون ساختار و ارائه بصری آنها در قالب نمودارها، نقشهها و موارد دیگر دارند.
کسب و کارها برای ماندن در رقابت با سرعت رعد و برق حرکت می کنند. به دست آوردن برتری نسبت به رقبا نیازمند استفاده از داده ها برای تصمیم گیری های حیاتی است. کسب و کارها حجم عظیمی از داده ها را در اختیار دارند که می توانند از آنها به نفع خود استفاده کنند. بنابراین، چرا هوش تجاری مهم است؟ چگونه می تواند به شما کمک کند تا از داده های خود ارزش کسب کنید؟
ابزارهای BI نقش حیاتی در رام کردن دادههای بدون ساختار و ارائه بصری آنها در قالب نمودارها، نمودارها، نقشهها و موارد دیگر دارند. آنها همچنین به افزایش بهره وری و اطمینان از تصمیم گیری موثر کمک می کنند.
چرا هوش تجاری بسیار مهم است؟
هوش تجاری به ابزارها، تکنیکها، استراتژیها، برنامهها و شیوههایی اطلاق میشود که کسبوکارها برای جمعآوری، ادغام، تجزیه و تحلیل و تجسم اطلاعات به کار میبرند. این ابزارها به شما کمک میکنند تا با استفاده از قابلیتهای تحلیل پیشبینی قوی، تصمیمهای بهتری بگیرید و مزیتهای رقابتی را به دست آورید.
در اینجا مهمترین دلایلی وجود دارد که هوش تجاری بسیار مهم است:
مشتریان را درک کنید
با استراتژیها و شیوههای مؤثر هوش تجاری، کسبوکارها میتوانند مشتریان خود را با تجزیه و تحلیل الگوهای خریدشان و ایجاد پروفایلها و شخصیتهای قوی مشتری بسنجند. آنها به توسعه محصولات بهتر و تجربیات غنی برای کاربران خود کمک می کنند. یکی از مثالهایی که سازمانها از قدرت BI برای درک مشتریان استفاده میکنند، تقسیمبندی مشتری است. اکثر شرکت ها برای حفظ مشتریان فعلی و نزدیک شدن به مشتریان جدید، بازخورد مشتری را در زمان واقعی دریافت می کنند.
تقسیمبندی مشتری به بازاریابان این امکان را میدهد که گروههای متمایز با سطوح دقت بالاتر را بر اساس اینکه مشتریان چه محصولاتی میخرند، چه زمانی میخرند، از کدام کانالها برای خرید استفاده میکنند و چند وقت یکبار خرید میکنند، ایجاد کنند. این بخشها از طریق پیشنهادات سفارشی، تخفیفها و موارد دیگر، تجربهای یکپارچه را برای مشتریان فراهم میکنند.
افزایش دید عملیات تجاری
سازمان هایی که از هوش تجاری استفاده می کنند، کنترل و دید بهتری بر فرآیندهای خود دارند. این به آنها کمک می کند تا خطاها یا ناکارآمدی ها را در فرآیندهای موجود شناسایی و اصلاح کنند. همچنین به آنها اجازه می دهد تا چالش های پیش بینی نشده را پیش بینی کرده و بر اساس آن عمل کنند.
پیدا کردن علت اصلی یک مشکل و دانستن اینکه کجا و چرا تاخیر رخ می دهد می تواند برای یک شرکت لجستیکی که با تاخیر در تحویل دست و پنجه نرم می کند مفید باشد. این سطح از بینش در فرآیندهای تجاری می تواند خدمات را نیز بهبود بخشد.
بینش عملی را دریافت کنید
مهم است که تصمیمات تجاری خود را با داده های کافی پشتیبان کنید. BI به شما امکان دسترسی به حجم عظیمی از اطلاعات را برای به دست آوردن بینش های ارزشمند و تصمیم گیری بهتر می دهد. برخی از این معیارها شامل درصد مشتریانی است که سبدهای خود را رها می کنند. این دادهها به شما ایده میدهد که مشتریان کجا میروند و به کسبوکار اجازه میدهد تا اقدامات لازم را برای کاهش نرخ رها کردن سبد خرید انجام دهد.
بهره وری بهبود یافته
وجود یک راه حل قوی هوش تجاری به شما این امکان را می دهد که کارایی کسب و کار خود را افزایش دهید، عملکرد کلی را بهبود بخشید و درآمد را افزایش دهید. در دسترس قرار دادن داده ها در تمام بخش ها، زمان انتظار برای درخواست های گزارش را کاهش می دهد و بهره وری همه تیم های دارای قابلیت سلف سرویس را افزایش می دهد. داده ها باید برای همه افراد سازمان در دسترس باشد. این به تیم ها کمک می کند تا مطلع باشند و تصمیمات مبتنی بر داده اتخاذ کنند.
دسترسی به داده های زمان واقعی / Real-Time Data
راه حل هوش تجاری دسترسی به اطلاعات بلادرنگ را فراهم می کند که خطر خطاهای احتمالی را در حین تهیه گزارش های داده های حیاتی کاهش می دهد. دسترسی به دادههای بلادرنگ به شما امکان میدهد سلامت شرکت را کنترل کنید، ناکارآمدیهای عملیاتی را شناسایی و برطرف کنید، بر روی نوسانات بازار کوتاهمدت عمل کنید و تجربیات مشتری را تقویت کنید.
تلاش های بازاریابی قوی تر
راه حل های BI به شما امکان می دهد کمپین های بازاریابی ایجاد کنید که ROI را افزایش می دهد. این معیارهای کلیدی، از جمله هزینه جذب مشتری (CAC)، هزینه به ازای سرنخ (CPL)، نرخ کلیک (CTR) کمپین ها و موارد دیگر را ارائه می دهد.
همچنین شما را قادر می سازد بهره وری کارکنان، درآمد، حاشیه سود، فروش در مناطق خاص، عملکردهای خاص بخش و موارد دیگر را درک کنید. می تواند نقاط قوت و ضعف فرآیندها و عملیات تجاری را آشکار کند. همچنین می تواند هشدارهایی را برای ردیابی معیارهای کلیدی که برای کسب و کار شما مهم هستند تنظیم کند.
مزایای رقابتی را ارائه می دهد
راهحلهای هوش تجاری به شما این امکان را میدهند که بفهمید رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند، استراتژیها، رویکردها و موارد دیگر. این به شما کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را بهبود بخشید و در عین حال تجربه یکپارچه مشتری را ارائه دهید. علاوه بر این، شرکتی که به دقت فرآیندها و سیستم های داخلی خود را زیر نظر دارد، همیشه جلوتر از بازی باقی می ماند.
برای انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، حجم زیادی از داده ها را مدیریت و دستکاری کنید. علاوه بر این، بودجه بندی، برنامه ریزی و پیش بینی راه های قدرتمندی برای جلوتر ماندن از رقبا هستند. شما می توانید عملکرد فروش و بازاریابی رقبا را ردیابی کنید و یاد بگیرید که محصولات و خدمات خود را متمایز کنید.
گزارش دهی بهبود یافته
این سیستمها به شما کمک میکنند تا گزارشهای قوی ایجاد کنید و در عین حال دادهها را برش دهید تا بینشها و روندهای پنهان را کشف کنید. این بینشها به سازمانها کمک میکند تا با قابلیتهای گزارشدهی موقت، تصمیمهای بهتری بگیرند و نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند.
KPI ها را با استفاده از نرم افزار KPI با استفاده از داده های مالی، عملیاتی و فروش از منابع مختلف نظارت کنید. ایجاد گزارش در زمان واقعی برای تصمیم گیری دقیق. گزارشها از تجسمهای آسانخوانی مانند جداول، نمودارها و نمودارها تشکیل شدهاند. گزارشهای تعاملی به شما امکان میدهند با متغیرهای مختلف بازی کنید و روندها، الگوها و بینشها را اندازهگیری کنید.
روندهای بازار را شناسایی کنید
از دادههای بازار خارجی برای شناسایی روندهای فروش و مناطق مورد نظر که واجد شرایط حاشیه سود بزرگ هستند، استفاده کنید. تجزیه و تحلیل داده های مشتری و شرایط بازار برای شناسایی بازارهای جدید.
برخی از سازمان ها از رسانه های اجتماعی برای سنجش بازار از طریق نظرات و بازخورد کاربران استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی منبع ارزشمندی برای بینش در مورد ترجیحات مشتری و نقاط دردناک هستند.
افزایش درآمد
از ابزارهای BI برای پرسیدن سؤالاتی در مورد چرایی اتفاقات از طریق مقایسه در ابعاد مختلف استفاده کنید. شناسایی نقاط ضعف فروش، دریافت بازخورد مشتری، تجزیه و تحلیل رقبا و بهبود عملیات با کمک BI برای افزایش درآمد.
ارزش بر اساس بخش / Value by Department
منابع انسانی / Human Resources
کسب و کارها از داده های منابع انسانی برای انجام تجزیه و تحلیل بهره وری کارکنان، ردیابی حقوق و دستمزد، تعیین نیازهای ارتقاء مهارت، به دست آوردن بینش مفید در مورد عملکرد و رضایت کارکنان و ایجاد سازمان هایی با عملکرد بالا استفاده می کنند.
دارایی، سرمایه گذاری / Finance
ابزارهای BI بینش ارزشمندی را در مورد عملکرد مالی ارائه می دهند. این به شما کمک می کند بودجه های سه ماهه و سالانه را پیگیری کنید، مسائل بالقوه را قبل از وقوع شناسایی کنید و سلامت سازمانی و ثبات مالی را تقویت کنید. رفتارهای مشتری را برای جلوگیری از فعالیتهای متقلبانه ردیابی میکند و از انطباق با مقررات در حین رسیدگی به تهدیدات داخلی بالقوه اطمینان میدهد.
فروش و بازاریابی / Sales and Marketing
راه حل های BI رفتار مصرف کننده و الگوهای خرید را برای توسعه محصولات و خدمات برای مطابقت با نیازهای آنها تجزیه و تحلیل می کند. شما می توانید تجسم های قوی برای عملکرد فروش، نرخ تبدیل عمیق و تجزیه و تحلیل درآمد کل ایجاد کنید. اندازه گیری بازارها برای شناسایی فرصت های فروش بالقوه و انجام تجزیه و تحلیل رقابتی برای برنامه ریزی دوره های اقدام آینده.
عملکرد و روندهای کمپین های بازاریابی فعلی و گذشته، تفکیک هزینه هر سرنخ، بازگشت سرمایه، تجزیه و تحلیل ترافیک سایت و اطلاعات کاربردی در داشبوردهای بازاریابی را مشاهده کنید.
نتیجه گیری
ابزار هوش تجاری ترکیب، تمیز کردن، آماده سازی، تجزیه و تحلیل و تبدیل داده ها به اطلاعات قابل هضم را ممکن می سازد. سپس به ذینفعان مربوطه برای مشاهده تصویر بزرگ منتشر می شود. تصمیمها با ریسک همراه هستند، اما راهحلهای قوی BI میتواند به شما در کاهش مشکلات احتمالی کمک کند.
چرا فکر می کنید هوش تجاری برای سازمان شما مهم است؟ چگونه به شما در حل چالش ها کمک کرده است؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید