Business Intelligence

مشاوره و پیاده سازی سیستم هوش تجاری

مشاوره هوش تجاری

Business Intelligence

هوش تجاری (BI) به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را بهتر بشناسید. BI ترکیبی از توسعه نرم افزار تبلو و تجزیه و تحلیل تجاری برای ارائه گزارش، تجزیه و تحلیل، نظارت و پیش بینی سناریو های مختلف است.هوش تجاری به طور کلی به چهار مرحله مختلف تقسیم می شود که با هم فرآیند BI را تشکیل می دهند و سازمان هایی که با داده ها سرو کار دارند باید از آن آگاه باشند.

 

KPI

شناسایی و بهینه سازی شاخص های کلیدی سازمان

ETL/DWH

شناسایی منابع اطلاعاتی و دیتا دیکشنری ، همچنین اجرای فرآیند تجمیع اطلاعات ETL و در نهایت ساخت انواع کیوب و DWH

 

Managing Dashboard

طراحی و ساخت داشبورد های مورد نیاز مدیران ارشد و همچنین مدیران میانی سازمانها و ادارت

Data Mining

بهره برداری و تحلیل بهینه اطلاعات از داده های موجود در سازمان

 

جمع آوری اطلاعات

در مرحله جمع‌آوری اطلاعات، داده‌ها یا از منابع موجود (داده‌های تماس موجود، داده‌های ERP، پایگاه‌های مالی) تهیه می‌شوند یا از طریق استفاده از نظرسنجی‌های حضوری یا آنلاین، نظرسنجی‌ها، پرسشنامه‌ها یا فرم‌ها جمع‌آوری می‌شوند. داده‌های بازخورد را می‌توان از مشتریان، کارکنان یا مشاوران جمع‌آوری کرد و به ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی توجه کرد تا صادقانه‌ترین و منعکس‌کننده‌ترین داده‌های ممکن ارائه شود.

 

تحیل و بررسی داده ها

این یکی از زمینه های کلیدی تبدیل داده های خام به اطلاعات است. BI کاوش داده ها و تبدیل آن ها به اطلاعات مفید را برای کاربر آسان تر می کند.

 

تهیه گزارش

پس از تجزیه و تحلیل داده ها باید در مورد آن گزارش تهیه شود.گزارش‌دهی عبارت است از جمع‌آوری داده‌های تجزیه‌وتحلیل‌شده و ارائه آن‌ها به گونه‌ای که ارتباط انسانی ایجاد کند. گزارش‌ها ممکن است به‌عنوان جداول داده‌ها روی صفحه یا کاغذ ارائه شوند، اما می‌توانند به‌عنوان جداول محوری، نمودارها یا به‌عنوان یک خلاصه اجرایی در یک گزارش شرکتی نشان داده شوند.

 

نظارت و پیش بینی

هوش تجاری یک فرآیند دایره ای است و بنابراین مرحله چهارم نظارت و پیش بینی می تواند به مرحله اول یعنی جمع آوری اطلاعات بازگردد.مانیتورینگ به کاربر این امکان را می دهد که داده ها و اطلاعات را در زمان واقعی نظارت کند. مانیتورینگ تصاویری فوری بین دوره های گزارش دهی یا هنگام تصمیم گیری ارائه می دهد.پیش‌بینی به مدیریت کمک می‌کند تا بر اساس داده‌های موجود و سایر روندها پیش‌بینی کند چه اتفاقی خواهد افتاد. پیش‌بینی می‌تواند شکل فوق‌العاده پیچیده‌ای از BI باشد و از ترکیبی از بینش‌های جمع‌آوری‌شده در طول مراحل تجزیه و تحلیل و نظارت/پیش‌بینی به منظور تصمیم‌گیری در مورد نتایج آینده، یا در مورد اینکه روی چه داده‌هایی برای مرحله بعدی جمع‌آوری اطلاعات متمرکز شود، استفاده می‌کند.

 

هوش تجاری

Tableau Features

امکانات نرم افزار تبلو

نرم افزار هوش تجاری تبلو

Tableau Training

آموزش نرم افزار تبلو / سطح متوسط