سامانه اراضی و املاک
سامانهای به منظور مدیریت داراییها و ارائه چشم اندازی از شرایط سازمان به مدیران
درباره سامانه اراضی و املاک
The land and property system
توسعه روزافزون فنآوري اطلاعات، تعدد و پيچيدگي فرآيندها و زيرسيستمهاي درون سازماني، نگهداری و کنترل و نظارت بر املاک و مستحدثات و مدیریت آنها و توجه همه جانبه به تمامی اجزای اطلاعاتی ملکی در آگاهی از داراییها موجب شده است تا جهت رفع نیاز سازمانها اقدام به راه اندازی سامانهای به منظور مدیریت داراییها و ارائه چشم اندازی از شرایط سازمان به مدیران کنیم.
آیا تا به حال به این سوالات فکر کرده اید؟
- اطلاعات را در واحد املاک چطور ثبت و نگهداری میکنند؟
- در صورت جابجایی کارشناسان و مدیران در واحد املاك آیا این اطمینان وجود دارد که اطلاعات مفقود یا دستکاری نشود؟
- آیا گزارش دقیقی از املاک فروش رفته یا خریداری شده در سازمان وجود دارد؟
- آیا اسناد مربوط به املاك را در زونکنهای مختلف نگه میدارید که فضای بسیاری را اشغال کردهاند؟
- پیدا کردن اطلاعات به خصوص برایتان سخت ترین کار دنیا است و بعضا این موارد گم هم میشوند؟
The property system
پس وقت آن رسیده مدیریت املاک را مکانیزه کرده تا نه تنها در وقت، بلکه در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.
اهداف اصلی سامانه اراضی و املاک
- یکپارچه سازی و مدیریت اطلاعات اراضی، املاک و مستحدثات
- انتقال اطلاعات از اکسلهای مختلف به سامانه
- ایجاد بستری جهت درج مشخصات ثبتی ملك
- امکان ثبت اطلاعات شناسنامهای املاک نظیر نوع ملک، نوع کاربری ملک و…
- امکان ثبت اطلاعات مرتبط با قیمت کارشناسی ملک، براساس انواع ارزیابی تعریفشده
- امکان ثبت اطلاعات انواع اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با املاک
- امکان آرشیو مستندات و دسترسی به سوابق خریداران، فروشندگان، مالکین، قیمت گذاری، حدود عرصه و...
- مدیریت تمامی املاك در سطح کشور، استان و شهر
دستاوردهای سامانه اراضی و املاک
- ایجاد سطوح دسترسی برای کارشناسان شرکت
- پیاده سازی در بستر وب
- جمع آوری و بهرهگیری از دادههای مکان محور با بهرهگیری از سیستم GIS
- سهولت استفاده از سامانه توسط کاربر
- ارسال پیام به کاربرانی که در زمان مقرر ورود اطلاعات نداشتهاند.
- تعیین گروههای کاربری مجاز در فرآیند ورود و تأیید دادهها
- امکان import اطلاعات از فایلهای متنی و Excel و ... توسط کاربر
- امکان export اطلاعات به فایلهای excel، pdf و ...
مروری بر قابلیت های سامانه
دسترسی سامانه
قابلیت امکان ورود به سامانه با سطوح دسترسی مختلف برای کارشناسان و مدیران
ثبت اطلاعات ملک
امکان ثبت مشخصات ملک شامل )پلاک ثبتی اصلی، پلاک ثبتی فرعی، شماره قطعه، کاربری، مساحت عرصه، مساحت اعیانی، نوع ملک، کدپستی، کدجام، آدرس، سال خرید/تملک و …..(
امکان جانمايی املاک بر روی نقشه
جانمایی مشخصات ثبتی ملک با وضعیت مکانی ملک جستجو در نقشه بر اساس مختصات جغرافیایی
امکان بايگانی ديجيتال کليه اسناد و مدارک
سامانه جامع آماری با ایجاد بستری مناسب برای مدیران مناطق، نواحی، معاونت ها و سازمانها امکان جمع آوری کلیه داده های پراکنده و غیرثبتی را فراهم می سازد. این سامانه کمک می کند تا داده هایی که بصورت اکسلی و پراکنده جمع آوری می شد را بصورت سیستمی ثبت و مدیریت نماید.
گزارش های متنوع بر اساس نياز کاربر
تصمیمهای مدیران سازمانها بر مبنای گزارشهایی است که از قسمتهای مختلف دریافت میشود و نحوهی تهیه و ارائهی گزارشها، در قضاوتها، سرمایهگذاریها، هزینهها، و به طور کلی در سرنوشت حال و آیندهی آن سازمان ها و مؤسسات تأثیرگذار میباشد. بخش گزارشات دارای انواع مختلف گزارش به فرمت های مختلفی مانند, jpeg , html , excel , word pdf و امکان چاپ گزارش سفارشی سازی شده با نام سازمان و لوگوی مورد نظر میباشد.
دسترسی تمام کاربران به سامانه
امکان استفاده برای تمام کاربران سیستم با توجه به سطوح دسترسی