شرکت JPMorgan Chase نرم افزار تبلو Tableau را انتخاب میکند.

با کاهش زمان گزارش دستی، هزاران ساعت کاری صرفه جویی میگردد.

راهکار بانکی - Banking solution

شرکت JPMorgan Chase نرم افزار تبلو Tableau را انتخاب می کند تا تجزیه و تحلیل سلف سرویس را فعال کند و با تغییرات سریع صنعت همگام شود.

تجزیه و تحلیل سلف سرویس را در فضایی بسیار تنظیم شده با حاکمیت داده فعال کرد

Scaled Tableau برای نزدیک به 30000 کاربر

با کاهش زمان گزارش دستی، هزاران ساعت کاری صرفه جویی کرد

راهکارهای مالی - banking solution

JPMorgan Chase & Co. (JPMC)، یک شرکت پیشرو در خدمات مالی جهانی و بانکداری و یکی از بزرگترین بانک های ایالات متحده است. این شرکت از طریق ادغام و اکتساب با داده های حیاتی برای عملیات و استراتژی کسب و کار – کاهش ریسک، افزایش تجربه مشتری، و ارائه اطلاعات هوشمند برای شکل دادن به استراتژی آینده، رشد کرده است.

JPMC برای همگام شدن با تغییرات سریع صنعت و بهینه سازی بهتر برای موفقیت در کسب و کار، از تجزیه و تحلیل سلف سرویس متعلق به IT به تجزیه و تحلیل سلف سرویس متعلق به کسب و کار تغییر کرد. اما در یک محیط بسیار تنظیم شده، IT نیاز داشت که ابتدا یک حاکمیت سازمانی ایجاد کند که دسترسی و انطباق داده ها را متعادل کند. JPMC با حمایت از مرکز تعالی و توانمندسازی فناوری اطلاعات، Tableau را پذیرفت، از 400 کاربر تبلو سرور Tableau Server در سال 2011 گسترش یافت و امروزه به 30000 کاربر رسیده است.

امروزه بیش از 500 تیم از   تبلو Tableau برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک که برای سلامت بانکداری (banking) مهم هستند استفاده می کنند. به عنوان مثال، تیم عملیات بازاریابی JPMC، سفر مشتری را تجزیه و تحلیل می کند، که بر تصمیمات طراحی وب سایت، مواد تبلیغاتی و محصولاتی مانند برنامه موبایل Chase تأثیر می گذارد. مدیران امور مالی و شعب برای پشتیبانی از تجربه بانکداری مشتری قوی‌تر، داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند. و نقش‌های مختلف – از معامله‌گران، تحلیلگران عملیات، فروش، یا اعضای تیم ریسک و انطباق – از قابلیت‌های API Tableau بهره می‌برند که از یک تجربه تحلیلی یکپارچه با برنامه‌های تجاری موجود پشتیبانی می‌کنند.

من فکر می کنم که این بزرگترین عامل موفقیت Tableau در JPMC بوده است... از هیچ به جایی که امروز هستیم تبدیل شد زیرا مردم می خواهند از آن استفاده کنند.

فناوری اطلاعات متمرکز بر کسب و کار، فرهنگ تحلیلی مدرن را با نزدیک شدن به 30000 کاربر تقویت می کند

گروه‌های تجاری می‌خواستند برای حل مشکلات و پاسخ به سؤالات مربوط به داده‌های خود، در حالی که به انطباق و مقررات صنعت خدمات مالی ، همراه با استانداردهای حاکمیت داده داخلی پایبند باشند، احساس قدرت کنند.

برای مدت طولانی، کسب و کار به ابزارهای قدیمی مانند Excel و SQL Server متکی بود. با این حال، این اکوسیستم ناکارآمدی و تکرار داده ها را ایجاد کرد که منجر به سردرگمی و عدم دقت شد. با راه‌حل‌های هوش تجاری مانند Cognos یا Business Objects، ارزیابی اثربخشی کمپین‌ها نیز ماه‌ها طول کشید. پلتفرمی که حاکمیت فناوری اطلاعات و دسترسی به داده‌ها را متعادل می‌کند، اما اولویت‌های کسب‌وکار را فوری مورد توجه قرار می‌دهد، مورد نیاز بود.

با رهبری تیم جدید، IT موانع داده را برای گروه‌های تجاری حذف کرد و با Compliance، Audit و Risk برای توسعه راه‌حل حاکمیتی با استفاده از Tableau همکاری کرد. من ترجیح می دهم پلتفرمی ایجاد کنم که به کسب و کار اجازه دهد مشکلات خود را حل کند، زیرا ما (IT) هرگز همه آنها را نخواهیم شناخت. استیون هیتل، معاون رئیس‌جمهور و رهبر نوآوری BI توضیح داد که من به این روش به استفاده از Tableau خود نزدیک شده‌ام، فقط به این دلیل که به آنها امکان می‌دهد به داده‌های خود متصل شده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، کاری که قبلاً انجام می‌دادند.

JPMC با فراهم کردن دسترسی Tableau هنگامی که افراد تمایل به امتحان چیز جدیدی داشتند، خود سرویس کنترل شده را در مقیاس سازمانی فعال کرد. تیم مرکز تعالی (COE) نقش مهمی در پذیرش ایفا کرد و همچنان به تعیین چشم انداز استفاده از Tableau و تجزیه و تحلیل در سراسر JPMC ادامه می دهد. هشت نفر در تمام سال 2017، 1200 توسعه‌دهنده و تحلیلگر جدید را بر روی این پلتفرم آموزش دادند، که شتاب مردمی ایجاد کرد و علاقه‌ای را برانگیخت که منجر به نزدیک به 30000 کاربر فعلی شد.

جیسون مک، مدیر بخش تجزیه و تحلیل، گفت: “من فکر می کنم این بزرگترین عامل موفقیت Tableau در JPMC بوده است… از هیچ به جایی که امروز هستیم تبدیل شد زیرا مردم می خواهند از آن استفاده کنند و نه به این دلیل که فناوری اطلاعات در حباب فرو رفت.” . این بانک دارای 18 خوشه Tableau Server است که در آنها استفاده، عملکرد و معیارهای کلیدی را نظارت می کنند تا مطمئن شوند که همه راضی هستند، ظرفیت داده کافی وجود دارد و کارایی ها محقق می شود.

JPMC با اجازه دادن به تحلیلگران در سراسر تیم های تجاری برای زیر سوال بردن داده ها با Tableau، زمان گزارش دستی را از ماه ها به هفته ها کاهش داده است که باعث صرفه جویی در هزاران ساعت و ایجاد تصمیم گیری بهتر در سطح سازمانی با شفافیت بالا شده است. تحلیلگران برای مدیران سطح C زمان و دسترسی بیشتری برای فکر کردن در مورد تأثیر داده ها بر تجارت به دست آورده اند، ظرفیت بیشتری برای نوآوری دارند و تعریف ثابت تری از معیارها برای درک بهتر سفر مشتریان با بانک ارائه کرده اند.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ما Tableau را روی مجموعه داده های مشتری قوی خود قرار دادیم… تا به سرعت سؤالاتی مانند “چند مشتری دارای Freedom و حساب جاری هستند و از کیف پول تلفن همراه استفاده می کنند؟” بپرسیم؟

 

JASON MACK، مدیر تجزیه و تحلیل، JPMORGAN چیس

شکل دادن به تجربه مشتری با معیارهای بازاریابی در سطح کانال

در حالی که تیم‌های تجاری تجزیه و تحلیل‌ها را بررسی می‌کردند (به عنوان مثال، اندازه‌گیری داده‌های خاص حساب و داده‌های خرده‌فروشی)، آنها با مشاهده کل مشتری و سفر انتها به انتها آن‌ها مشکل داشتند. Tableau اکنون به عنوان بخش مقدماتی برای تجزیه و تحلیل مشتری عمل می کند و بازاریابی مجموعه های داده قوی ایجاد کرده است که خط روابط تجاری مانند محصولات، بازاریابی و خدمات را با داده های مشتری پیوند می دهد تا ارزش کلی ارتباط با مشتری را ارزیابی کند.

جیسون توضیح داد: “ما یک Tableau Front-End را روی مجموعه داده های مشتری قوی خود قرار دادیم که به تحلیلگران امکان می دهد به سرعت سوالاتی مانند “چند مشتری دارای Freedom و حساب جاری هستند و از کیف پول تلفن همراه استفاده می کنند” بپرسند. این JPMC را با بینش هایی برای بهبود رضایت مشتری و در عین حال رشد پایگاه مشتری خود مجهز می کند.

هنگام راه‌اندازی کمپین‌ها، تیم بازاریابی داده‌های جمعیت را در Tableau تجزیه و تحلیل می‌کند تا هدف‌گیری بهینه را تعیین کند. و سمت عملیات به تجزیه و تحلیل سفر مشتری نگاه می کند تا شکست های فرآیند را درک کند. مهم است که ببینیم چرا و در کجا مشتریان یک اقدام با بانک را رها می‌کنند یا در کجا حجم‌های کلیدی در کانال‌ها وجود دارد تا بتوان محصول را بهبود بخشید. معیارهای مرکز تماس وجود دارد. تجزیه و تحلیل وب سایت وجود دارد. استیون افزود: هر چیزی که می توانید از تجربه مشتری در نظر بگیرید، جایی که ما در تلاش برای بهبود رضایت مشتری هستیم. نتیجه، بردهای سریع در مقابل قرار دادن موارد در نقشه راه است تا در نهایت به آنها رسیدگی شود.

بازاریابی همچنین از شعبه های خرده فروشی JPMC با داشبورد Tableau پشتیبانی می کند تا بازار آنها را بهتر درک کند. به عنوان مثال، داشبوردهای خاص به کسب و کارهای کوچک بالقوه بهتر کمک می کنند. و آنها جزئیات بیشتری را در مورد فروش خانه و فعالیت های مسکن ارائه می کنند تا برنامه های منتخب و هدف گیری مشتری را اطلاع دهند. اکنون یک نسخه آزمایشی از Tableau برای کارکنان شعب مانند بانکداران خصوصی مشتریان و مشاوران وام دهی خانه وجود دارد که در نهایت همه 5300+ شعبه را شامل می شود.

من ترجیح می دهم پلتفرمی ایجاد کنم که به کسب و کار اجازه دهد مشکلات خود را حل کند، زیرا ما (IT) هرگز همه آنها را نخواهیم شناخت. این روشی است که من به استفاده از Tableau خود نزدیک شده‌ام، صرفاً به این دلیل که به آنها امکان می‌دهد به داده‌های خود متصل شده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، کاری که قبلاً انجام می‌دادند.

پذیرش تبلو Tableau توسط Risk از استانداردسازی داده ها برای حفظ انطباق پشتیبانی می کند

هنگامی که بحران اقتصادی سال 2012 موجب تحول در صنعت شد، تمرکز بر افزایش کنترل بانک ها معطوف شد. این مقررات سخت‌گیرانه‌تر، رابطه، همکاری و اعتماد بین فناوری اطلاعات و کسب‌وکار را تحت فشار قرار داد. با عدم اعتماد شفاف و کامل به خط داده های تجاری، هزینه و ریسک برای JPMC افزایش یافت، اما نشان دادن انطباق با مقررات دولتی ضروری بود. تجزیه و تحلیل ریسک بانک به صورت انبوه با Excel، Access و ابزارهای دیگر انجام شده است. این امر اطمینان از صحت منبع داده و پایبندی به مقررات را دشوار می کرد. برای تغییر این الگو، IT ذینفعانی را از ریسک و انطباق همراه کرد تا از حمایت و گسترش Tableau بیشتر استفاده کند.

IT آنها را بر روی Tableau و مدل های داده آموزش داد تا یک رابطه کاری سالم تر و مشارکتی را تقویت کنند. این در نهایت Tableau را برای صدها کاربر ریسک با چارچوب حاکمیتی مناسب باز کرد. این تیم از Tableau Desktop یا Tableau Cloud برای ایجاد داشبوردهایی با داده‌های کنترل‌شده و سازگار که در Tableau Server برای تیم‌های تجاری، مدیران و مدیران اجرایی ارائه می‌شود، استفاده می‌کند.

در حمایت از این تلاش، IT یک خوشه جدید به نام خودسرویس تایید شده ایجاد کرد که برای اطمینان از صحت SQL و اینکه مردم از معتبر بودن داده ها مطمئن هستند، فرآیند دقیق تری را طی می کند. از 18 خوشه Tableau Server با 90 سایت مجزا تشکیل شده است. با سلف سرویس تایید شده، همه چیز با یک فرهنگ لغت داده مستند می شود، بنابراین می توان تصمیمات را در لحظه با دانستن اینکه منبع قابل اعتماد است، گرفت. IT تأیید می کند که داده ها کار می کنند و دستورالعمل های کنترل امنیتی را رعایت می کند.

“اجازه دادن به سلف سرویس در یکی از بسیار منظم‌ترین فضاها – داشتن پلتفرم استاندارد، کنترل‌های داده مناسب و حاکمیت مناسب در ابزاری که متا داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و سلف سرویس را در Tableau ارائه می‌کند – کاربران آن را دوست دارند زیرا این کار را نمی‌کنند. سریرام بلور، رئیس مرکز تحویل هوش تجاری، اظهار داشت: باید منتظر فناوری اطلاعات باشیم و IT آن را دوست دارد، زیرا کاربران خوشحالی دارند.