سوالات متداول – نرم افزار تبلو Tableau

Tableau Desktop چه کاری می تواند انجام دهد؟

قابلیت های Tableau Desktop

تجزیه و تحلیل بصری زنده به کاوش نامحدود داده کمک می کند. به داده‌ها در حالت اولیه یا در فضای ابری متصل شوید – چه داده‌های بزرگ، یک پایگاه داده SQL، یک صفحه گسترده یا برنامه‌های ابری مانند Salesforce. داده های خود را بدون نوشتن کد ترکیب و پاک کنید. به سرعت محاسبات قدرتمندی را از داده های موجود بسازید.

تفاوت بین Tableau Desktop و Tableau Server چیست؟

Tableau Desktop روی یک ایستگاه کاری یا لپ تاپ نصب می شود. Tableau Server بر روی سرور ویندوز یا لینوکس نصب شده و از طریق مرورگر در دسترس کاربران است.

Tableau چیست و چرا استفاده می شود؟

Tableau به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا بیشتر داده محور باشند

به‌عنوان انتخاب پیشرو در بازار برای هوش تجاری مدرن، پلتفرم تحلیلی ما کاوش و مدیریت داده‌ها را برای افراد آسان‌تر می‌کند، و سریع‌تر کشف و اشتراک‌گذاری بینش‌هایی را که می‌تواند کسب‌وکارها و جهان را تغییر دهد، می‌کند.

آیا Tableau همان اکسل است؟

مایکروسافت اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده است که برای محاسبات، عملیات آماری، تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش استفاده می شود. Tableau یک ابزار هوش تجاری و تجسم داده برای دریافت بینش از داده ها، یافتن روندهای پنهان و تصمیم گیری تجاری است.

آیا اکسل بهتر از Tableau است؟

در حالی که Tableau در زمینه تصاویر و داشبورد برتر است، اکسل یک ابزار صفحه گسترده است که برای انجام محاسبات چند لایه به آن نیاز داریم. این دو نرم افزار مکمل یکدیگر هستند تا اطمینان حاصل شود که تحلیل شما درجه یک است.

آیا یادگیری Tableau دشوار است؟

Tableau یک ابزار تجزیه و تحلیل و تجسم داده نسبتاً آسان برای یادگیری در نظر گرفته می شود و هر کسی با زمان و تمرین کافی می تواند بر آن مسلط شود. به طور متوسط، یادگیری این نرم افزار بین دو تا شش ماه طول می کشد. اگر به دنبال تسلط بر همه عملکردهای Tableau هستید، ممکن است این فرآیند حتی بیشتر طول بکشد.

چند نوع لایسنس تبلو داریم؟

Tableau یک ابزار تجسم داده قدرتمند و سریع در حال رشد است که در صنعت هوش تجاری استفاده می شود. مجموعه محصولات Tableau شامل 1) Tableau Desktop 2) Tableau Public 3) Tableau Online 4) Tableau Server و Tableau Reader

SQL یا Tableau کدام بهتر است؟

Microsoft SQL Server دارای 1755 بررسی و امتیاز 4.6 / 5 ستاره در مقابل Tableau است که دارای 1950 بررسی و امتیاز 4.55 / 5 ستاره است.

آیا تبلو یک مهارت فناوری اطلاعات IT است؟

بله، Tableau یک مهارت فنی و مرتبط با داده است که به شما امکان می دهد حجم زیادی از داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و آن را در قالب های مختلف برای تصمیم گیری بهتر ارائه دهید.

آیا کدنویسی برای Tableau لازم است؟

برای یادگیری تبلو Tableau نیازی به هیچ زبان برنامه نویسی، کدنویسی، دانش فنی یا اصول اولیه استفاده از هیچ ابزاری نداریم. هیچ پیش نیازی وجود ندارد.

آیا باید SQL یا Tableau را یاد بگیرم؟

اگر می‌خواهید Tableau را یاد بگیرید و با آن کار کنید، SQL ضروری نیست، اما اگر می‌خواهید شغلی به دست آورید، ضروری است، زیرا پس از به دست آوردن شغل و شروع به کار روی یک پروژه، باید داشبورد Tableau را با استفاده از داده‌ها بسازید.

چند روز می توانم تبلو را یاد بگیرم؟

Tableau یک ابزار تجزیه و تحلیل و تجسم داده نسبتاً آسان برای یادگیری در نظر گرفته می شود و هر کسی با زمان و تمرین کافی می تواند بر آن مسلط شود. به طور متوسط، یادگیری این نرم افزار بین دو تا شش ماه طول می کشد. اگر به دنبال تسلط بر همه عملکردهای Tableau هستید، ممکن است این فرآیند حتی بیشتر طول بکشد.

پایتون یا تبلو کدام بهتر است؟

پایتون می تواند تجسم تولید کند، اما این فرآیند بسیار زمان بر و پیچیده است. تجسم داده ها از طریق پایتون را می توان با استفاده از کتابخانه های باز مانند MatPlotLib، SeaBorn، ggPlot و غیره تولید کرد. Tableau یک محصول تعاملی تجسم داده است که معمولاً در هوش تجاری استفاده می شود.

آیا Tableau شبیه SQL است؟

ارتقاء به Tableau

خوشبختانه، بسیاری از مفاهیمی که با استفاده از اکسل و SQL آموختید، به راحتی به Tableau ترجمه می شوند. برای مثال، کاربرگ‌ها و کتاب‌های کار Tableau برای متخصصان اکسل آشنا هستند. به طور مشابه، می توانید از پرس و جوهای SQL در Tableau برای بازیابی داده ها از پایگاه داده استفاده کنید.

چه زبان برنامه نویسی در Tableau استفاده می شود؟

زبان برنامه نویسی: Tableau SDK را می توان با استفاده از هر یک از چهار زبان C، C++، Java و Python پیاده سازی کرد. در مورد پایتون، Tableau SDK فقط پایتون 2 را پشتیبانی می کند و با پایتون 3 کار نمی کند. بنابراین اگر پایتون 3 دارید، باید پایتون 2 را نصب کنید تا بتوانید از کتابخانه های Tableau SDK استفاده کنید.

مهارت های Tableau چیست؟

  • مهارت های مورد نیاز برای حرفه ای های تبلو
  • درک پایه داده ها
  • ریاضی و تحلیل آماری
  • فیلتر کردن، مرتب سازی و گروه بندی داده ها.
  • دانش تئوری مجموعه ها
  • آشنایی با سایر ابزارهای تجسم داده مانند ChartBlocks، Datawrapper، Plotly، Visual.ly و …
  • درک مفاهیم داده.
  • ساختمان داشبورد

آیا تبلو یک مهارت یا ابزار است؟

Tableau ابزاری است که به طور گسترده برای تجسم داده ها استفاده می شود. این به تبدیل داده های بدون ساختار به قالبی که به راحتی قابل درک است کمک می کند. تجسم سریع و کارآمد با کمک Tableau است زیرا تجسم هایی را در قالب داشبورد و کاربرگ ارائه می دهد.

آیا تبلو ارزش یادگیری دارد؟

فرصت های شغلی مختلف

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد ایجاد حرفه خود در Tableau این است که فرصت های زیادی در این حوزه وجود دارد. مشاغل مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برخی از محبوب‌ترین نقش‌ها و پروفایل‌های شغلی Tableau عبارتند از: توسعه‌دهنده تبلو.

آیا Tableau بر روی SQL ساخته شده است؟

Tableau یک اتصال زنده و بهینه شده به SQL Server ارائه می دهد تا بتوانیم نمودارها، گزارش ها و داشبوردها را در حین کار مستقیم با داده های خود ایجاد کنیم.

آیا Tableau کاملا رایگان است؟

Tableau Public یک پلتفرم رایگان برای کاوش، ایجاد و به اشتراک گذاری عمومی تجسم داده ها به صورت آنلاین است.

اگر تبلو را یاد بگیرم می توانم کار پیدا کنم؟

ابزار تجسم داده‌ها در شرکت‌های بزرگ و کوچک محبوبیت پیدا کرده است، و از این رو، مشاغل Tableau فراگیر هستند. با نگاهی به ترندهای گوگل، به نظر می رسد زمانی بهتر از “اکنون” برای دریافت گواهینامه در Tableau و ایجاد یک حرفه در هوش تجاری و تجزیه و تحلیل داده ها وجود ندارد.

آیا باید پایتون را برای Tableau یاد بگیریم؟

Tableau یک ابزار قدرتمند هوش تجاری (BI) است، اما محدودیت‌هایی وجود دارد. اینجاست که زبان پایتون به کمک می آید. پایتون برنامه نویسی محبوبی در میان جامعه داده است. می توانید از آن برای استخراج، تمیز کردن، پردازش و اعمال توابع آماری پیچیده روی داده ها استفاده کنید.

آیا پایتون برای Tableau لازم است؟

برای گنجاندن اسکریپت های پایتون در جریان خود، باید یک اتصال بین Tableau و یک سرور TabPy را پیکربندی کنید. سپس می‌توانید از اسکریپت‌های پایتون برای اعمال توابع پشتیبانی شده به داده‌های جریان خود با استفاده از قالب داده پاندا استفاده کنید.

اسکریپت پایتون خود را بسازید.

چرا شرکت ها از Tableau استفاده می کنند؟

Tableau به تبدیل بینش به عمل، کاهش زمان تجزیه و تحلیل و تغییر رفتارها کمک می‌کند که به همه کمک می‌کند تا در سراسر کسب‌وکار اطلاعات محورتر شوند. Pfizer  تبلو را برای ۲۵۰۰۰ کاربر مستقر کرد تا تیم ها بتوانند با استفاده از تجزیه و تحلیل سلف سرویس با داده ها همکاری کنند.

آیا رم 4 گیگابایتی برای Tableau کافی است؟

حداقل رم 8 گیگابایت برای 64 بیت و 4 گیگابایت برای 32 بیت است. 

کدام پایگاه داده برای Tableau بهتر است؟

  • برنامه های پایگاه داده ادغام شده با Tableau
  • Quickbase پلت فرم توسعه برنامه بدون کد و پایگاه داده آنلاین.
  • kintone پلتفرم کاربردی تجاری چابک، بدون کد.
  • MongoDB
  • Claris FileMaker 
  • MariaDB
  • Snowflake 
  • Improvado
  • SQL Sentry
  • Quickbase

آیا Tableau از پایتون یا R استفاده می کند؟

Tableau یک راه حل تجزیه و تحلیل بصری و گزارش است که مستقیماً به R، Python و موارد دیگر متصل می شود. برای شما، متخصص حوزه که داده ها را درک می کند، طراحی شده است.

آیا Tableau متعلق به مایکروسافت است؟

Tableau Software در سال 2003 در Mountain View، کالیفرنیا تأسیس شد و Tableau Desktop 1.0 در سال 2004 منتشر شد. در 1 اوت 2019، شرکت Salesforce،  تبلو را خریداری کرد.

آیا دولت از Tableau استفاده می کند؟

آژانس‌ها در هر سطحی از دولت از Tableau برای آوردن فرهنگ تحلیل به سازمان‌ها و مأموریت‌های خود استفاده می‌کنند. از تصمیم گیری آگاهانه گرفته تا دستیابی موثرتر به نتایج حیاتی، این جلسات مشتری راه های بسیاری را بررسی می کند که Tableau به کارکنان دولتی کمک می کند تا به مردم خدمات بهتری ارائه دهند.