سوالات متداول – فرهنگ داده Data Culture

فرهنگ داده به چه معناست؟

فرهنگ داده چیست؟ فرهنگ داده، رفتارها و باورهای جمعی افرادی است که به استفاده از داده ها برای بهبود تصمیم گیری ارزش، تمرین و تشویق می کنند. در نتیجه، داده ها در عملیات، طرز فکر و هویت یک سازمان بافته می شوند.

چرا فرهنگ داده مهم است؟

فرهنگ داده برای شناسایی و استفاده از فرصت ها برای بهبود کارایی و افزایش درآمد حیاتی است. به عنوان مثال، یک رویکرد مبتنی بر داده برای حفظ مشتری می تواند مشتریان با ارزش بالا را که در معرض خطر انحراف هستند شناسایی کند، چرایی آن را تجزیه و تحلیل کند و استراتژی هایی را برای حفظ مشتریان توصیه کند.

فرهنگ داده در یک سازمان چیست؟

از نظر فنی، فرهنگ داده، باورها و رفتارهای جمعی افراد در سازمان برای استفاده از داده ها برای بهبود عملکرد تجاری است.

چگونه یک فرهنگ داده ایجاد می کنید؟

3 راه برای ایجاد فرهنگ داده محور در سازمان شما

  1. ارتباط بین داده ها و عملیات تجاری را بیان کنید. 
  2. این برداشت نادرست را اصلاح کنید که داده ها فقط برای فناوران هستند. 
  3. نشان دهید که چگونه داده ها مشکلات را در تمام سطوح سازمان حل می کند.

فرهنگ داده قوی چیست؟

اهمیت سواد داده ای

علاوه بر حاکمیت داده، فرهنگ داده قوی به این بستگی دارد که همه مهارت‌های درک، اشتراک‌گذاری و استفاده از داده‌ها را داشته باشند. در مقایسه با تازه کارها، کارمندان با سواد داده ای بالا 50 درصد بیشتر احساس قدرت و اعتماد برای تصمیم گیری های تجاری بهتر می کنند.

چگونه فرهنگ داده را بهبود می دهید؟

1) اطمینان حاصل کنید که همه افراد شرکت اهمیت داده ها را درک می کنند و از آنچه داده ها می توانند برای بهبود فرآیندهای تجاری انجام دهند آگاه هستند.

2) نشان دهید که چگونه استفاده از داده‌های شرکت برای جنبه‌های انسانی اعتماد، مالکیت و استفاده اخلاقی از داده‌های کارمندانشان جذاب است.

چگونه یک تجزیه و تحلیل فرهنگ ایجاد کنم؟

3 بلوک سازنده برای فرهنگ تجزیه و تحلیل

  1. از تصمیم گیری مبتنی بر داده استفاده کنید.
  2. ایجاد سیستم ها و ساختار برای حمایت از فرهنگ تجزیه و تحلیل.
  3. به افراد درون موسسه کمک کنید تا اهمیت بینش داده ها را درک کنند.

KPI فرهنگ چیست؟

قرار دادن یک عدد در فرهنگ

اینجاست که شاخص‌های عملکرد کلیدی وارد می‌شوند. آنها راهی برای اندازه‌گیری سطح شادی و بهره‌وری یک کارمند، بدون شک دو معیار KPI هستند که می‌توانند کمیت شوند و مهم هستند.

فرهنگ داده تبلو Tableau چیست؟

Tableau شریک شما در فرهنگ داده است

Only Tableau تمرکز لیزری بر نحوه دیدن و درک داده‌ها توسط مردم را با پلتفرم قوی و مقیاس‌پذیری که برای اداره بزرگترین سازمان‌های جهان به آن نیاز دارید، ترکیب می‌کند.

فرهنگ داده محور چیست؟

فرهنگ داده محور فرهنگی است که در آن نیروی کار از تجزیه و تحلیل و آمار برای بهینه سازی فرآیندهای خود و انجام وظایف خود استفاده می کند.

فرهنگ داده را چگونه ارزیابی می کنید؟

ارزیابی فرهنگ داده در سازمان شما:

  1. دسترسی به داده ها در سازمان شما چقدر بالغ است؟
  2. آیا یک منبع حقیقت وجود دارد؟
  3. سازمان شما چقدر سواد داده است؟
  4. آیا فرآیند تصمیم گیری مبتنی بر داده وجود دارد؟
  5. سازمان شما چقدر داده محور است؟

چرا به فرهنگ داده نیاز داریم؟

اساساً فرهنگ داده‌محور سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا مؤثرتر و کارآمدتر باشند. طبق گفته Forrester، سازمان هایی که از داده ها برای استخراج بینش برای تصمیم گیری استفاده می کنند، تقریباً سه برابر بیشتر احتمال دارد که به رشد دو رقمی دست یابند.

چرا فرهنگ داده مهم است؟

فرهنگ داده برای شناسایی و استفاده از فرصت ها برای بهبود کارایی و افزایش درآمد حیاتی است. به عنوان مثال، یک رویکرد مبتنی بر داده برای حفظ مشتری می تواند مشتریان با ارزش بالا را که در معرض خطر انحراف هستند شناسایی کند، چرایی آن را تجزیه و تحلیل کند و استراتژی هایی را برای حفظ مشتریان توصیه کند.

آیا نتفلیکس یک شرکت داده محور است؟

این غول استریم خود را «شرکتی مبتنی بر داده از بدو تأسیس خود» می‌نامد، شرکتی که در آن «کار تحلیلی تصمیم‌گیرندگان را در اطراف شرکت با معیارها، بینش‌ها، پیش‌بینی‌ها و ابزارهای تحلیلی مفید تجهیز می‌کند تا همه بتوانند در عملکرد خود فوق‌العاده باشند». و خلاقان و مدیران در سرتاسر هالیوود ترسیده اند.

آیا اپل یک شرکت داده محور است؟

اپل توانسته است چنین نوآوری را ایجاد کند زیرا از بینش های مبتنی بر داده استفاده می کند، همراه با فناوری هوش مصنوعی که به آنها اجازه می دهد تا روندها را قبل از وقوع پیش بینی کنند. اپل همیشه شرکتی پیشرو در زمینه فناوری بوده است.