سوالات متداول – علم داده Data Science

علم داده به زبان ساده چیست؟

علم داده حوزه مطالعاتی است که تخصص حوزه، مهارت های برنامه نویسی و دانش ریاضیات و آمار را برای استخراج بینش معنادار از داده ها ترکیب می کند.

علم داده دقیقاً چه می کند؟

به زبان ساده، وظیفه یک دانشمند داده تجزیه و تحلیل داده ها برای بینش های عملی است. وظایف خاص عبارتند از: شناسایی مشکلات تجزیه و تحلیل داده که بیشترین فرصت ها را به سازمان ارائه می دهد. تعیین مجموعه داده ها و متغیرهای صحیح

3 مفهوم اصلی علم داده چیست؟

در سال 1998، هایاشی چیکیو از علم داده به عنوان یک مفهوم جدید و میان رشته ای با سه جنبه: طراحی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها بحث کرد. در طول دهه 1990، اصطلاحات رایج برای فرآیند یافتن الگوها در مجموعه داده ها (که به طور فزاینده ای بزرگ بودند) شامل “کشف دانش” و “داده کاوی” بود.

علم داده با مثال چیست؟

علم داده حوزه مطالعاتی است که با حجم وسیعی از داده ها با استفاده از ابزارها و تکنیک های مدرن برای یافتن الگوهای نادیده، استخراج اطلاعات معنادار و تصمیم گیری های تجاری سروکار دارد. به عنوان مثال، شرکت های مالی می توانند از تاریخچه بانکی و پرداخت صورت حساب مشتری برای ارزیابی اعتبار و ریسک وام استفاده کنند.

آیا علم داده پر از ریاضیات است؟

ریاضیات بخشی جدایی ناپذیر از علم داده است. هر دانشمند داده یا فردی که علاقه مند به ایجاد حرفه ای در علم داده است، باید پیشینه قوی در زمینه های خاص ریاضی داشته باشد.

آیا علم داده نیاز به کدنویسی دارد؟

همه مشاغل در علم داده نیاز به درجاتی از کدنویسی و تجربه با ابزارها و فناوری های فنی دارند. به طور خلاصه: مهندس داده: مقدار متوسطی از Python، دانش بیشتر SQL  دانش در بستر ابری است.

آیا علم داده برای مبتدیان سخت است؟

به دلیل الزامات فنی اغلب مشاغل علوم داده، یادگیری آن نسبت به سایر زمینه های فناوری می تواند چالش برانگیزتر باشد. دستیابی محکم به چنین طیف گسترده ای از زبان ها و برنامه های کاربردی، منحنی یادگیری نسبتاً شدیدی را ارائه می دهد.

چه کسی می تواند علم داده مطالعه کند؟

هر کسی، خواه یک تازه وارد یا حرفه ای، که مایل به یادگیری علم داده است، می تواند آن را انتخاب کند. مهندسان، متخصصان بازاریابی، نرم‌افزار و متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند برنامه‌های پاره وقت یا خارجی در علم داده را بگذرانند. برای دوره های عادی در علوم داده، دروس پایه دبیرستان حداقل نیاز است.

آیا دانشمند داده یک شغل فناوری اطلاعات است؟

شغل دانشمند داده قطعاً شغلی با فناوری اطلاعات است. هر متخصص فناوری اطلاعات  مسئول رسیدگی به یک جنبه فنی خاص از سازمان خود است.

آیا علم داده پردرآمدترین شغل است؟

یکی از پردرآمدترین مشاغل در علم داده. دانشمندان داده به طور متوسط 116100 روپیه در سال  درآمد دارند. در نتیجه، طبق گفته Glassdoor    علم داده  یک انتخاب شغلی بسیار سودآور است

آیا علم داده شغلی سخت است؟

علم داده رشته سختی است. دلایل زیادی برای این وجود دارد، اما مهمترین آنها این است که نیاز به مجموعه گسترده ای از مهارت ها و دانش دارد. عناصر اصلی علم داده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر هستند

چگونه علم داده را شروع کنم؟

برای شروع در هر نقش علم داده، کسب مدرک یا گواهی می تواند یک نقطه ورود عالی باشد. مدرک لیسانس: برای بسیاری، مدرک لیسانس در علوم داده، تجارت، اقتصاد، آمار، ریاضی، فناوری اطلاعات یا رشته های مرتبط می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک متقاضی اهرمی برای خود کسب کنید.

آیا می توانم علوم داده را به تنهایی یاد بگیرم؟

برای اینکه دانشمند داده باشید نیازی به مدرک ندارید

و اگر بتوانید مربی یا جامعه‌ای را بیابید که بتواند به راهنمایی و حمایت از یادگیری شما کمک کند، حتی بهتر است! اما از شروع یادگیری به تنهایی نترسید زیرا منابع زیادی در آنجا وجود دارد.

مهارت های اساسی برای علم داده چیست؟

مهارت های فنی مورد نیاز برای دانشمندان داده
– تجزیه و تحلیل آماری و محاسبات
– فراگیری ماشین / Machine Learning
– یادگیری عمیق / Deep Learning
– پردازش مجموعه داده های بزرگ
تجسم داده ها / Data Visualization
– جدال داده ها / Data Wrangling
– ریاضیات
– برنامه نويسي

آیا پایتون یک علم داده است؟

پایتون زبان برنامه نویسی انتخابی برای دانشمندان داده است. اگرچه این اولین زبان برنامه نویسی اولیه نبود، اما محبوبیت آن در طول سال ها افزایش یافته است. در سال 2016، از R در Kaggle، پلتفرم برتر مسابقات علم داده، پیشی گرفت.

آیا ++ C یک علم داده است؟

++C/C یک زبان برنامه نویسی همه منظوره علم داده است که برای توسعه برنامه های کاربردی کامپیوتری استفاده می شود. این یک زبان سطح پایین است که برای برنامه های کاربردی با کارایی بالا مانند بازی ها، مرورگرهای وب و سیستم عامل ها استفاده می شود.

چرا از پایتون در علم داده استفاده می شود؟

پایتون یک زبان متن باز، تفسیر شده و سطح بالا است و رویکرد عالی برای برنامه نویسی شی گرا ارائه می دهد. این یکی از بهترین زبان هایی است که توسط دانشمندان داده برای پروژه ها / برنامه های مختلف علم داده استفاده می شود. پایتون عملکرد بسیار خوبی برای مقابله با ریاضیات، آمار و عملکرد علمی ارائه می دهد.

آیا علم داده برای دانشجویان غیر IT خوب است؟

به عنوان فردی با سابقه غیر فنی که به احتمال زیاد هیچ تجربه برنامه نویسی ندارد، توانایی درک نحوه دستکاری و تجزیه و تحلیل داده ها در اکسل مسیر آسان تری برای شروع است و پایه بسیار مفیدی در سفر شما به عنوان یک دانشمند داده ثابت خواهد کرد.

آیا علم داده فقط اکسل است؟

پلتفرم های مدرن علم داده می توانند چیزهای زیادی از اکسل بیاموزند. علم داده همه چیز در مورد یادگیری از داده ها است و یادگیری از داده ها به معنای یادگیری از گذشته است. اکسل تجربیات گذشته زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارد. شاید یک نوت بوک Jupyter بتواند راه بهتری برای گنجاندن مجموعه داده ها برای اشتراک گذاری پیدا کند؟

آیا می توانم علوم داده را بدون پیش زمینه برنامه نویسی یاد بگیرم؟

اغلب این سوال پیش می آید که آیا علم داده نیاز به کدنویسی دارد؟ بسیاری از دانشمندان بزرگ داده سازمانی کار خود را در علم داده بدون هیچ دانش یا تجربه کدنویسی قبلی آغاز کردند.  

آیا باید پایتون را قبل از علم داده یاد بگیرم؟

برای کار در علم داده، باید حداقل یکی از دو زبان – Python یا R را یاد بگیرید. اگر قبلاً با R تجربه دارید، بهتر است قبل از شروع با زبان دیگر، آن را مرور کنید. از طرف دیگر، اگر تازه کار هستید، با پایتون به دلیل تطبیق پذیری آن شروع کنید.

چه نوع ریاضی در علم داده استفاده می شود؟

ارکان اساسی ریاضیات که روزانه به عنوان تحلیلگر داده از آنها استفاده خواهید کرد جبر خطی، احتمال و آمار است. احتمالات و آمار ستون فقرات تجزیه و تحلیل داده ها هستند و به شما این امکان را می دهند که بیش از 70٪ از نیازهای روزانه یک تحلیلگر داده را تکمیل کنید (بسته به موقعیت و صنعت)

کدام کشور برای علم داده بهترین است؟

بهترین کشورها برای مطالعه علم داده
– علم داده در ایالات متحده آمریکا
– علم داده در انگلستان
– علم داده در آلمان
– علم داده در فرانسه
– علم داده در قبرس
– علم داده در کانادا
– علم داده در سوئد
– علم داده در استرالیا

ابتدا در علم داده چه چیزی را باید یاد بگیرم؟

ابتدا در علم داده چه چیزی را باید یاد بگیرم؟
1. پایتون را یاد بگیرید. اولین و مهمترین قدم به سوی علم داده باید یادگیری یک زبان برنامه نویسی (یعنی پایتون) باشد.