سوالات متداول – هوش تجاری Business Intelligence

منظور از هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری چیست؟ هوش تجاری تجزیه و تحلیل تجاری، داده کاوی، تجسم داده ها، ابزارها و زیرساخت های داده و بهترین شیوه ها را ترکیب می کند تا به سازمان ها کمک کند تا تصمیمات مبتنی بر داده های بیشتری را اتخاذ کنند.

هوش تجاری با مثال چیست؟

هوش تجاری (BI) به زیرساخت رویه ای و فنی اشاره دارد که داده های تولید شده توسط فعالیت های یک شرکت را جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل می کند. BI یک اصطلاح گسترده است که شامل داده کاوی، تجزیه و تحلیل فرآیند، معیار عملکرد و تجزیه و تحلیل توصیفی می شود.

هوش تجاری چیست و چگونه کار می کند؟

هوش تجاری به سازمان‌ها این توانایی را می‌دهد که به زبان ساده سؤال بپرسند و پاسخ‌هایی را که می‌توانند بفهمند دریافت کنند. به جای استفاده از بهترین حدس‌ها، آن‌ها می‌توانند بر اساس آنچه داده‌های کسب‌وکارشان به آن‌ها می‌گوید – چه مربوط به تولید، زنجیره تامین، مشتریان یا روندهای بازار باشد، تصمیم بگیرند.

هوش تجاری چرا اهمیت دارد؟

هوش تجاری به ابزارها، تکنیک‌ها، استراتژی‌ها، برنامه‌ها و شیوه‌هایی اطلاق می‌شود که کسب‌وکارها برای جمع‌آوری، ادغام، تجزیه و تحلیل و تجسم اطلاعات به کار می‌برند. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از قابلیت‌های تحلیل پیش‌بینی قوی، تصمیم‌های بهتری بگیرید و مزیت‌های رقابتی را به دست آورید.

5 مرحله هوش تجاری چیست؟

پنج مرحله هوش تجاری عبارتند از:

  1. منبع داده / Data Sourcing
  2.  مهندسی و تجزیه و تحلیل داده / Data Engineering & Analysis
  3.  آگاهی از موقعیت / Situation Awareness
  4.  تصمیم گیری / Decision Making
  5.  پشتیبانی تصمیم / Decision Support

از نظر پیچیدگی، می توان آن را گزارش، تجزیه و تحلیل، نظارت، پیش بینی و پیش بینی و مدل سازی پیش بینی کرد.

هدف اصلی هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری به زیرساختی اطلاق می شود که حجم زیادی از داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند تا به سازمان ها تصویر واضح و جامعی از داده های خود بدهد. هدف یک سیستم BI این است که به ذینفعان دیدی واضح و سفارشی از داده هایشان بدهد تا آنها را برای تصمیم گیری مبتنی بر داده توانمند کند.

هوش تجاری چه نوع کاری است؟

یک تحلیلگر هوش تجاری داده ها را برای تهیه گزارش های اطلاعات مالی و بازار بررسی می کند. این گزارش ها برای برجسته کردن الگوها و روندها در یک بازار مشخص استفاده می شود که ممکن است بر عملیات و اهداف آینده یک شرکت تأثیر بگذارد.

هوش تجاری کجا استفاده می شود؟

BI کجا استفاده می شود؟ بخش های فروش، بازاریابی، مالی و عملیات از هوش تجاری استفاده می کنند. وظایف شامل تجزیه و تحلیل کمی، اندازه گیری عملکرد در برابر اهداف تجاری، جمع آوری بینش مشتری و به اشتراک گذاری داده ها برای شناسایی فرصت های جدید است.

مزایای هوش تجاری چیست؟

6 مزیت شگفت انگیز هوش تجاری

  1. افزایش بهره وری کسب و کار در رقابت برای رسیدن و ماندن در اوج، بهره وری سازمانی اغلب در تجارت نادیده گرفته می شود.
  2.  بهبود دسترسی به اطلاعات حیاتی
  3.  ROI را افزایش دهید.
  4.  تصمیم گیری استراتژیک سوخت .
  5. ضایعات را از بین ببرید.
  6.  فرصت ها را شناسایی کنید. 

در هوش تجاری به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

به طور خلاصه، در اینجا 8 مهارت برتری که در حرفه هوش تجاری به آنها نیاز خواهید داشت آورده شده است:

  1. تحلیل داده ها / Data Analysis
  2. حل مسئله
  3. دانش صنعت خاص
  4. مهارت های ارتباطی
  5. تجسم و تفسیر داده ها
  6. دید پیشرفته و توجه به جزئیات
  7. تحلیل آماری
  8. مفهوم فنی

مؤلفه اصلی هوش تجاری چیست؟

سه جزء اصلی زیرساخت هوش تجاری وجود دارد. آنها طرح گزارش دهی، مجموعه ای از فرآیندهای استخراج، و تجزیه و تحلیل های تعبیه شده هستند که همگی OOTB با برنامه ارائه می شوند.

اولین قدم در هوش تجاری چیست؟

مرحله 1 – درک نیازهای کسب و کار

حتی اگر کسب‌وکار بتواند برخی الزامات را تعریف کند، IT هنوز نمی‌داند چه چیزی می‌تواند ارائه شود و چه چیزی نمی‌تواند ارائه شود، زیرا آنها باید ابتدا الزامات کسب‌وکار را درک کنند و سپس آنها را با داده‌های منبع موجود مقایسه کنند تا شکاف‌هایی را پیدا کنند.

4 مفهوم هوش تجاری چیست؟

با این حال، برای هدف این مقاله، ما 4 جزء اساسی در هوش تجاری را توضیح خواهیم داد: خود داده ها (داده های خام) انبار داده. دسترسی به داده ها، تجزیه و تحلیل، و ارائه.

4 چرخه هوش چیست؟

مراحل چرخه اطلاعاتی شامل صدور الزامات توسط تصمیم گیرندگان، جمع آوری، پردازش، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات است.

چرخه عمر هوش تجاری چیست؟

به عنوان یک چارچوب، BI یک چرخه پیوسته از تجزیه و تحلیل، بینش، اقدام و اندازه گیری است. تجزیه و تحلیل یک کسب و کار بر اساس چیزهایی است که ما می دانیم و احساس می کنیم مهم است و در عین حال جنبه های کسب و کار را که ماموریتی حیاتی یا مضر برای رشد سازمان نمی دانند، فیلتر می کنیم.

چرا هوش تجاری آینده است؟

هوش تجاری یک زمینه مهیج است که تأثیر عمیقی بر نحوه انجام تجارت ما دارد. ادغام رشته های فنی و تجاری، آن را در لبه برش تحول دیجیتال شرکت ها قرار می دهد و آن را به یکی از پرتقاضاترین مشاغل در سراسر جهان تبدیل می کند.

کدام ابزار برای هوش تجاری بهترین است؟

بهترین ابزارهای هوش تجاری

  1. Tableau 
  2. Microsoft Power BI 
  3. Oracle Analytics Cloud
  4. MicroStrategy
  5. TIBCO Spotfire
  6. Qlik Sense

آیا هوش تجاری یک نرم افزار است؟

نرم‌افزار هوش تجاری (BI) مجموعه‌ای از راه‌حل‌های تحلیل تجاری است که توسط شرکت‌ها برای بازیابی، تجزیه و تحلیل و تبدیل داده‌ها به بینش‌های تجاری مفید، معمولاً در تجسم‌های آسان‌خوان مانند نمودارها، نمودارها و داشبورد استفاده می‌شود.

آیا هوش تجاری همان هوش مصنوعی است؟

هوش مصنوعی و هوش تجاری متمایز اما مکمل یکدیگرند. “هوش” در هوش مصنوعی به هوش رایانه ای اشاره دارد، در حالی که در BI به تصمیم گیری تجاری هوشمندانه تری اشاره دارد که تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها می تواند به دست آورد. BI می تواند به شرکت ها کمک کند تا حجم عظیمی از داده هایی را که جمع آوری می کنند نظم دهند.

کدام زبان برای هوش تجاری استفاده می شود؟

SQL پر استفاده ترین زبان برنامه نویسی در BI است و در آینده قابل پیش بینی نیز به همین شکل ادامه خواهد داشت. اگر BI و تجزیه و تحلیل داده ها را گسترش دهید تا علم داده و یادگیری ماشین را در بر بگیرد و SQL را از لیست حذف کنید، زبان برتر پایتون خواهد بود.

12 نوع هوش چیست؟

  • Musical-rhythmic and harmonic
  • Visual-spatial
  • Linguistic-verbal
  • Logical-mathematical
  • Bodily-kinesthetic
  • Interpersonal
  • Intrapersonal
  • Naturalistic

موارد بیشتر

پدر هوش تجاری کیست؟

هاوارد درسنر در سال 1989 تعریف مدرنی از اصطلاح «هوش تجاری» را ابداع کرد، حداقل به معنایی که معمولاً امروزه در صنعت استفاده می شود («دسترسی کاربر نهایی به محتوای ساختار یافته و تجزیه و تحلیل آن، به عنوان مثال، داده ها»).